אתר חדשות לחיות בלבד

אם בעלי חיים זה הדבר הכי ויראלי ברשת, למה לא לעשות עבורם אתר? ואם אתר, למה לא רשת חברתית? The Dodo הוא אתר שהחליט לשלב בין השניים ולשלב את חוכמת ההמונים בהפקת התוכן, מודל שבעולם התוכן מנסים לפצח כבר שנים.

בקצרה, The Dodo הוא אתר חדשות, אבל בתחום אחד ואהוב – חיות. הווה אומר, כל התוכן הכי ויראלי שאתם יכולים לחשוב עליו באינטרנט יימצא שם, אבל גם כתבות עומק על בעלי חיים נדירים ופחות נדירים, ועובדות מעניינות שלא ידעתם על זן מסויים. מעל הכל, האתר כמובן מעודד שימור חיות נכחדות ומקדם את זכויות בעלי החיים על כל גווניהם.

1

אם בעבר כתבתי על בלוג החיות המקסים “הזנב הארוך“, שמביא חדשות חיות מכל העולם כבלוג מידע, The Dodo מייצר תוכן אבל מבקש גם מכם מעורבות.

פעם היו 2-3 עיתוני ערב. היום יש ריבוי בלתי מתקבל על הדעת של עיתונים, יומונים, שבועונים ומגזינים ועדיין לא דיברנו על מאות אתרי תוכן באינטרנט. במערכות התקשורת מנסים להתמודד עם ריבוי ערוצי ההתקשרות, שהופכים את עולם התוכן לרווי מדי ובעל הכנסות נמוכות מדי (כמות הקוראים קטנה עקב הריבוי ומתחלקת על שפע מקורות התוכן ומכך יורדות גם ההכנסות). לפי המודל של אתרי תוכן כמו The Dodo, מערכות התוכן יצומצמו וההמון המעורב ברמת הרגש לנושא האתר, ייספק עוד ועוד תכנים בעצמו. זה יחסוך באנשים שיכתבו תוכן בתשלום ואת הצורך בבדיקת זכויות יוצרים , שכן גולשי הרשת ישתפו באופן חוקי תכנים של אתרים אחרים, שיזינו את האתר המדובר. גאוני, לא? ובכן, זה מודל רצוי אך עדיין לא מאד מצוי.

את The Dodo בנו כאתר שיתופי – התמונות בו גדולות, החיות בהן חמודות וחלקן מוצגות כ-gif – ספק סרטון, ספק תמונה “זזה”. כפתור השיתוף גדול ונוח לתפעול וחוץ מכותרות, אין תוכן כתוב בדף הבית. התוצאה מזמינה את הגולש ללחוץ על כל תמונה ולשתף.

23

בכניסה לאתר מופיע חלון גדול ובולט שמזמין להצטרף לקהילה של האתר. ההרשמה פשוטה ובסופה אתם נכנסים לעמוד האישי, שצפוי להתמלא בכל השיתופים שלכם על חיות; מהאתר הזה ומכל אתר אחר שתחפצו.

הפעולה פשוטה מאד והתוצאה ‘טאמבלרית’ במהותה והנה, גם לכם יש בלוג על בעלי חיים. עכשיו מעניין לעקוב אחרי האתר הצעיר ולראות אם גם יצליח להגשים את החזון של עצמו.

45

(פורסם לראונה ב-feeder.co.il ב-23.2.14)