ההמצאות הכי מוזרות ומיותרות בהיסטוריה

שיטוטים באינטרנט מביאים את האדם למקומות נסתרים, מוזרים ובלתי צפויים. עם הזמן מפתח הטייל הקיברנטי יכולות לזהות בפינות העמודים, בכותרות משנה נסתרות ובתמונות שמוצעות לקריאה בחלקים איזוטרים באתרים שונים, פנינות חמד אמיתיות.

באחד משיטוטיי האחרונים הגעתי לאייטם שולי, בלתי חשוב בעליל אבל כה מהנה ומשעשע – המצאות עבר שלא תאמינו שהיו קיימות בכלל. תרשו לי לארח אתכם בממלכת הביזאריות הכה מהנה:

כך תגני על פניך מסופות שלגים – המצאה זו נועדה להגן על עור פניהן הענוג של נשים, שחיות במדינות קרות במיוחד. אנחנו עוד מנסים למצוא מה פשרו של השפיץ החד הזה ששולט כמו מקור ציפורי על פרצופן. אישית, אנחנו מעדיפים עור פגום על הגיחוך הזה על הפנים.

1

משקפי קריאה לעצלנים במיוחד – ההמצאה הייחודית הזה נולדה באנגליה ב-1936 וחלקנו עוד זוכרים אותה בחנויות גאדג’טים בתקופות בהן אלקטרוניקה היתה שיא הטכנולוגיה ויקרה מפז, אז קנינו בחנות “לגבר” בדיזינגוף סנטר בת”א את מיטב ה’שיגועים’ נטולי התכלית, ממש כמו זו.

2

פסנתר במיטה – הפחד משיתוק ילדים ששיתק את כולם בילדותנו, כנראה העביר את הממציאים על דעתם. הפסנתר הנ”ל הומצא עבור מוזיקאים המרותקים למיטתם. ואיזה מסכנים השכנים של הפסנתרנית שבתמונה, לה ממש לא נעים אפילו להעיר.

3

קרוואן ארוך במיוחד – לטייל בכיף אבל למה בקטן? מי שרוצה לטייל בקרוואן אחד עם כל המשפחה המורחבת, זה הפתרון בשבילו. מה שכן, לא מומלץ להסתובב אתו ברחובות מרכז תל אביב. זהירות בסיבובים.

4

כובע רדיו – לא תאמינו (או שכן) אבל המוצר המשולב הזה נמכר בהמוניו בארה”ב, כשהומצא ב-1931. או שלא. מה שברור שזה בדיוק החומר ממנו מורכבים מדורי הביזאר.

5

בגד ים מעץ – בר רפאלי לא תיתפס עם אחד כזה אבל כשהוא הומצא, הכוונה היתה שהעץ יאפשר ציפה וימנע את טביעתן של עלמות ענוגות שלא הלכו לחוג שחיה מעולם.

6

רדיו תינוקות – הרדיו המחובר לעריסת התינוק אמור להנעים את זמנה של האם בזמן שתינוקה ישן או להשתיק את צווחותיו בזמן שהוא צורח?

7

צ’יטי צ’יטי באנג באנג, גירסת האופניים – אם חשקה נפשכם לרכוב על אופניים ולשוט בים או באגם באותה הזדמנות, ההמצאה הבאה תוכל לעזור לכם. מצד שני, אם לא מתחשק לכם להיראות מגוחכים – הימנעו.

8

גלגל הבושה – למה אף אחד לא עצר אותם? מה שהאנשים האלה “לובשים” מעל בגד הים הרשמי, זה דמוי גלגל הצלה, שאמור להציף אותם מעל המים. אבל מה עם הבושה? אם היו תופסים אותי עם אביזר כזה הייתי מעדיפה לטבוע.

9

אופנוע של גלגל אחד – ההמצאה הבאה הגיחה לעולם בגרמניה ב-1925. אז, כמו היום, רוכבי אופנועים ניסו לעשות את זה מהיר יותר ומסוכן יותר. כמו שאתם מבינים, ההמצאה הזו לא זכתה להצלחה המיוחלת.

10

המצגת, שהיוותה השראה לכל האייטם החגיגי הזה, נמצאת כאן

(פורסם לראשונה ב-feeder.co.il ב-15.12.13)