היא עושה קסמים באינסטגרם

1
ציור: גפן רפאלי

אינסטגרם היא מלכודת דביקה של חברים שנותנים לייק אחד לשני על תמונות בינוניות של רגעים רב פעמיים בחיים. אם יש לכם מזל, תפגשו כישרון אחד או שניים שראויים לתשומת ליבכם המצומצמת. בשאר הזמן אתם תקועים במעגל מצומצם של חברים שאי אפשר, בשום פנים ואופן, לעשות להם unfollow.

התמזל מזלי להיתקל ביוזר האינסטגרם של המאיירת גפן רפאלי – dailydoodlegram. מייד התחלתי לעקוב אחריה ומהר מאוד הבנתי שאני חומדת כמעט כל איור סוריאליסטי שרפאלי משרבטת ומעלה מדי יום (!).

לינק שהעלתה רפאלי הוביל אותי לאתר ההזמנות של התמונות, המאפשר לקנות כל איור מודפס בפורמט הדומה לתמונת פולרואיד (20 שקל) או תמונה ממוסגרת (80 שקל). מייד עשיתי הזמנה גרגרנית של כמה תמונות, שהגיעו אחרי ימים ספורים בדואר, עטופים בנייר חום ויפים יפים. את רוב השלל שמרתי אצלי ורק שני חברים אהובים במיוחד קיבלו תמונה ממוסגרת ליום ההולדת שלהם.

רפאלי היא מאיירת עצמאית, בוגרת בצלאל, ואיוריה הם שילוב של נאיביות, צבע והרבה הומור וכישרון. אתם מוזמנים לדפדף באתר שלה ולהתאהב בעצמכם:

2
ציור: גפן רפאלי
3
ציור: גפן רפאלי

“כל הפרוייקט התחיל מסתם יום משועמם בו חיפשתי רפרנסים מעניינים לצייר בתמונות של חברים באינסטגרם”, סיפרה לי רפאלי. “כשהעליתי את מה שעשיתי הייתה התלהבות, אז החלטתי לפתוח חשבון נפרד במיוחד בשביל זה, ולעשות את זה באופן קבוע”.

“לא חשבתי על זה מכיוון של עוקבים בכלל. זה היה רק בשבילי, ולא ידעתי שזה יעניין כל כך אנשים. היה לי נחמד למצוא דברים מסקרנים לצייר ולעשות את זה באופן ספונטני. זה היה ניקוי ראש נחמד, מין תרגיל כזה לעצמי. היה לי כיף להיות מוגבלת בזמן ובפורמט”.

אבל אז פתאום החלו להופיע עוקבים רבים. “אנשים התלהבו מהקונספט וחיכו לראות אם יום אחד תמונה שהם צילמו או חלק ממנה יהיו חלק מהקולאז’ים המאויירים. אחר כך פנו אלי ורצו לקנות את האיורים, וחשבתי שנחמד אם תהיה חנות מסודרת בה יוכלו לקנות הדפסים נחמדים וקטנים של האיורים, במחיר אפשרי לכולם. אולי אפילו יוכלו לקבץ את הדודלים האהובים עליהם לכדי אוסף ממש. כל זה הסתדר עם הקונספט של שיתוף ויצירה תוך כדי דיאלוג עם העוקבים ועם הצלמים”.

4
ציור: גפן רפאלי
5
ציור: גפן רפאלי

לרפאלי יש למעלה מ-21 אלף עוקבים. “אני לא בטוחה שאני יודעת מי העוקבים שלי, אבל אני יודעת שבחנות מבקרים בעיקר מהארץ, מארה”ב ומאירופה, אבל יש גם כמה אנשים שפנו אלי שהם עוקבים אחריי מסינגפור ומתאילנד.”

6
ציור: גפן רפאלי

רפאלי אומרת כי “הפרוייקט הזה הוא הדבר הראשון שעשיתי מאז הלימודים שיש לו מסגרת קבועה ונוקשה, ושומר עלי באיזה מסלול. כנראה שזה היה חסר לי מאז, כי עובדה שיצרתי לעצמי מסגרת מחייבת כזו לאייר בה, וזה מזל.”

ואני אומרת – אם עדיין אין לכם מתנה לחג, נסו את האיורים של רפאלי. הם סוחטים אנחות הנאה ממש.

(פורסם לראשונה ב-feeder.co.il ב-31.3.13)