מקום לברוח אליו: בלוגים מומלצים של ישראלים בחו”ל

Paris2

(פורסם לראשונה ב-22.7.12 באתר פידר)

ברוח; לברוח רחוק ככל האפשר מהמרק המהביל בחוץ. זו המחשבה שמלווה אותי לאורך כל משבר החשמל ומשבר האמון ביני ובין הים תיכוניות האופטימית בדרך כלל. קיץ זה נחמד אבל למה ככה?

הנוסע העצמאי לארצות רחוקות, בעיקר אם לא בפעם הראשונה, נוהג בדרך כלל לאסוף “טיפים” והמלצות מחברים, מכרים ואנשים שהוא מחשיב כדומים לו. מחקרים הוכיחו שההנאה המקדימהלחופשות גדולה מההנאה בחופשות עצמן. מבחינתי, חלק אינטגרלי מהנסיעה והחופשה הפרטית לחו”ל קשורה לאיסוף מידע מחברים ומהרשת. במקום ליפול למלכודות תיירים ומפחי נפש, עדיף להכיר את המקומות היפים והנסתרים מהעין דרך אנשים כמונו.

אם אתם ישראלים ותיקים שעוד זוכרים את שנות ה-80 כבוגרים, אתם לבטח זוכרים את מדריכי לפיד לאירופה הקלאסית. טומי לפיד, האבא של יאיר או ההוא מ”שינוי”, שכתב מדריכים שמרניים, באופן שהלם את התקופה כנראה. האינטרנט הפך את כל זה לבלתי רלוונטי.

Paris1
בלוג הפריזאית

פריזאית – בלוג על עיר האורות

פריז3

לפריז נסעתי באוקטובר האחרון אחרי שנים שלא הייתי בה. שנים של געגועים פיזיים וחלומות של עד כדי נגיעה הגיעו אל רגע המימוש. את ההכנות עשיתי מול הבלוג “פריזאית” של כנרת רוזנבלום (שכתבה באותה עת גם את הטור “מפריזה” ב-ynet).

בכל שנות הגעגועים עקבתי אחרי מסעות רוזנבלום בעיר האורות הגדולה. בינתיים היא חזרה לארץ אבל היא וחבריה ממשיכים לעדכן על שכיות החמדה הגלויות והנסתרות מהעין. בנסיעה האחרונה גיליתי שתי שכונות מקסימות באמצעות הבלוג השיקי–אלגנטי הזה.

פריזאית: parisait.com ובפייסבוק: https://www.facebook.com/#!/Parisait

לונדונים

לונדונים – לונדון כן מחכה

מעבר לתעלה מצאנו את הבלוג “לונדונים” שאינו מסגיר דבר על בעליו חוץ מהטקסט הזה: “אחרי שנה+ בלונדון, ויום ראשון משעמם למדי, החלטנו להתחיל את הבלוג הזה בשביל לשתף את כל מי שחושב שהבירה של הממלכה המאוחדת היא היעד האולטימטיבי בשבילו. נשתדל להעלות לפה קצת יותר מאשר ביקורות על מסעדות, ונשתדל לכסות כמה תכנים turistico למרות שאנחנו לא ממש בקטע. אין שום סדר, הגיון או הבטחות. הכל כאן זה חוויות שלנו, זוג ישראלי בלונדון הקררררררה. ומקווים שתהנו”.

לונדון2
מתוך לונדונים
לונדון3
מתוך לונדונים

נבירה בבלוג שכתוב ומצולם היטב, מבהירה שמדובר באנשים כלבבי. רק מחלוקת המדורים של הבלוג אני כבר מחבבת את הזוג העלום: מסעדות, תערוכות, שופינג, ברים וקפה. מה עוד אדם צריך לדעת בבואו לעיר? לונדון של זוג איכותי.

לונדונים: londonim.co.il

ניימן ברלין

ניימן 3.0 – ברלין כאלטרנטיבה

חזרה למרכז היבשת ולעיר החביבה על הבלוג על לונדוןישראלים בשנים האחרונות (וגם עליי) – ברליןהנעימה, הנוחה והמגניבה. ניימן 3.0 הוא בלוג תרבות אלטרנטיבית שמתקיים בין ברלין לתל אביב (עכשיו הוא נכתב מברלין), בין מסעות אופניים ומסעות בכלל.

ברלין2
מתוך נימן 3.0
ברלין 3
מתוך נימן 3.0

אם אירופה הקלאסית הוא מושג שגורם לכם לפריחה קלה, הבלוג של ניימן יביא לכם את כל האלטרנטיבי והבועט שהוא חווה בברלין. אז נכון שכבר התחילו להספיד את הקוליות של העיר הזו אבל בשביל כל המלעיזים נגיד שניימן 3.0 עושה לנו חשק לטוס במנהרת הזמן עכשיו אל העיר הכיפית הזו. בלוג איכותי וקולי של ישראלי בברלין.

ניימן 3.0: neiman.co.il

מכירים עוד בלוגים של ישראלים בעולם? תשלחו אלינו – זו בשורה שראוי להפיץ.

כנרת רוזנבלום סיפרה לנו על עוד כמה בלוגים שכדאי שכדאי להכיר:
ברלינרית של טל אלון
בלונדון יש של הלית קולט
56 and Broadway של סיון אסקיו ב”סלונה” על מקומות שונים בעולם