סיפור אהבה ב-3 חלקים שהתחיל בבלוג אופנה

מתוך הבלוג Garance Dore
מתוך הבלוג Garance Dore

נדמה שבשנים האחרונות, הפכה האופנה לסממן התרבות המשתנה והמשמעותי ביותר; קחו את ליידי גאגא כדוגמה – היא יותר אייקון אופנה מאשר זמרת. תלי תילים של מילים כבר נקשרו וקישרו בין אופנה לעיצוב, לתרבות, לסמל מעמד ולהוכחה של אנינות טעם, וההיצע וריבוי המותגים הפכו כל נערה מומחית וכל בחור למבין עניין.

אז מה השלב הבא אתם שואלים? זה פשוט מאוד – מצלמים ומעלים לבלוג אישי ברשת. אבל היה מי שעשה זאת כבר ממזמן. תכירו את הבלוג The Sartorialist של סקוט שומן, ואת הבלוג של גאראנס דורה – Garance Dor’e. מלבד העובדה שמדובר בשני בלוגים מקסימים העוסקים בתחום האופנה, יש גם סיפור אהבה מאחורי זה שהתחיל בזירה הווירטואלית אבל מהר מאוד גלש גם לעולם הפיסי.

מתוך הבלוג The Sartorialist
מתוך הבלוג The Sartorialist

הוא

קוראים לו סקוט שומן ובעבר הוא עבד בתעשיית האופנה. ב-2005 הוא יצא לחופשה כדי לטפל בבתו התינוקת ובזמן אותה חופשת לידה, החל לצלם מתחת לבית שלו את הברקות האופנה שראה דווקא ברחוב. שומן העלה את התמונות לרשת, לעיתים מלוות בהערה כזו או אחרת, כשהמטרה הייתה בעיקר לקבל פידבקים.

היום, שבע שנים אחרי, The Sartorialist הוא אבי בלוגי האופנה שמציג ארסנל של תמונות, ומשקף תופעה תרבותית , הרבה יותר מ’רק’ מיצג אופנתי עכשווי. בשנים האחרונות הפכו הבלוג ושומן למותג מניב; לפני כשנה יצא ספר ממיטב התמונות של הבלוג ושומן עצמו מוזמן לצלם קמפיינים למותגים ולתעד אירועים בכל רחבי העולם. הוא נחשב לבלוגר רציני, שעשה מזה גם קריירה והבלוג אף הוכתר כאחד מ-100האתרים המשפיעים בעולם על ידי ה’ניו יורק טיימס’.

את ההצלחה המסחררת של הבלוג אפשר להבין בקלות – הוא היה הראשון שהציג תמונות בלבד כאמצעי הבעה כבר ב-2005, והוא מצליח לשמור על טעם טוב וקו מנחה של הצגת בני אדם ולא אייקונים קולביים של אופנה. שומן מצליח ללכוד אישיות יצירתית, בעטיפה יצירתית, ולהציג אותה כיצירה בפני עצמה.

היא

קוראים לה גאראנס דורה. בעבר היא היתה מאיירת במגזיני נשים ואופנה בצרפת וב-2006, בעיקר מתוך תסכול על כך שלא קיבלה פידבקים מהקהל הבלתי נראה שלה על עבודותיה, היא החליטה לפתוח בלוג, בו העלתה איורים שלה ומקורות השראה. אחרי זמן מה היא גילתה שאופנה מרתקת אותה ומיקדה את הבלוג בתחום הזה.

למעשה, דורה העידה שהבלוג ספג את השראתו מהבלוג של שומן, The Sartorialist וכך היא החלה לצלם אופנת רחוב. המצלמה שמופיעה במערכה הזו בהחלט מצביעה על המערכה השלישית – חכו חכו. הבלוג שלה הפך לבלוג אופנה צילומי וגאראנס הפריזאית הפכה, כתוצאה ממנו, לצלמת כתבות אופנה מערכתיות במגזינים בצרפת ובכל העולם. הבלוג שלה מתורגם לאנגלית והבחורה הגבוהה מאד והיפה עד מאד, כבר מזמן הפכה למותג עולמי בזכות עצמה.

 

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=WSwB-m3mJb4]

הם

לפני כחמש שנים נפגשו השניים בשבוע האופנה הצרפתי והפכו לחברים טובים. אחרי שנתיים הם הפכו לזוג ואחרי נסיעות על קו פריז-ניו יורק לאורך תקופה מסוימת, עברה גאראנס לגור עם שומן בניו יורק. את האהבה רואים על שניהם; הבלוגים של שניהם שודרגו והתאימו עצמם למציאות הטכנולוגית הנוכחית. הם שניהם נוסעים בכל העולם ועושים פרויקטים מרשימים של צילומי אופנה וסטייל. איש-אשה בסגנונו, איש-אשה בבלוגו ועבודותיו.

הבלוגים של שניהם, בעיקר זה של שומן, מוכיחים את מקומה החשוב של האופנה בחיים של האדם המודרני, שנושא את בגדיו כהצהרת שייכות חברתית יותר מאשר לצרכים של התקשטות בלבד. צילומים של נשות חברה לצד עוברי אורח ברחוב, של בגדי מעצבים לצד שילובי יד שניה מעניינים, צעירים, מבוגרים או זקנים וצילומי נשים וגברים במידה שווה, מוכיחים שבלוג אותנטי יכול לתאר מציאות מנקודת ראיה שקרובה יותר לקרקע מאשר מה שמסוגל לעשות כל עיתונאי שעובד במערכת עיתון ממוסדת.

פרולוג

השניים בינתיים נפרדו. היא נשארה לגור בניו יורק. שניהם ממשיכים ועושים חיל. הוא הוציא ספר שלישי, היא הוציאה ספר ראשון ופתחה חנות רבת טעם באתר שלה

(פורסם לראשונה ב-feeder.co.il)