עשו זאת בעצמכם עם חומרי הגלם של איקאה

א
מתוך www.ikeahackers.net/

אין בית בישראל בלי איקאה; בין אם מדובר בדירת סטודנטים של 3 שותפים או בית חדש ומהודר בכפר שמריהו – גם מי שאינו קונה שם את פינת הישיבה הסלונית שלו או את חדר הילדים, המינימום שיש לו בבית זה “מפיות ב-400 שקלים”, כפי שאומרת מיכל חברתי.

מה הן אותן מפיות ב-400 שקלים? אם הגעת ונכנסת, בין אם באת עם מטרה או כמלווה בלבד, תמיד תמצא שם את כוננית המדפים שמתאימה לנישה היחידה שנותרה ריקה בבית או את סט המפיות בדגם הווינטג’י, שעד אותו רגע לא ידעת שחסר לך. בקופה תשלמו תמיד, מינימום של 400 שקלים. “פיצ’יפקעס”, קראה לזה סבתא שלי. גאונות שיווקית, אני אומרת. ובפרפרזה על שם ספרה של רינה פרנק-מיטרני: “כל בית צריך מרפסת”, לכל בית יש גם פריט איקאה אחד לפחות.

עם זאת, לא בטוח שלכל צורך שלכם – שהניע אתכם לצאת למסע קניות מפרך מלכתחילה – נמצא גם הפריט המתאים באיקאה. בדיוק מהסיבה הזו מצאנו לכם פתרון משלים – הבלוג המצוין שנקרא “ההאקרים של איקאה” (IKEA Hackers). הפצחנים הללו (ברצינות, כך בחרה האקדמיה לתרגם את המילה האקרים?) הם אלה שפיצחו את הקוד האיקאי ואף הגדירו אותו מחדש, כשהם לוקחים את מוצרי איקאה המוכרים ועושים בהם שימוש יצירתי, לפעמים ממש מחוץ להקשר המקורי של המוצר.

 

הבלוג נפתח ב-2006 על ידי בחורה ממלזיה שגרה במרחק הליכה של 15 דקות מסניף איקאה מקומי. היא מכנה את עצמה ג’ולס, על שם אחד המוצרים של איקאה, ומצהירה שהיא לא מקבלת מאיקאה ולו סנט אחד על החשיפה שהיא נותנת לחברה.הצצה אחת קטנה וההנאה שלכם מובטחת – זה אתר חיטוטים מצוין, כשכל אחד מוזמן להעלות את פריט האיקאה שהסב לחפץ אחר או שיפר ושיפץ. התוצאות נעות בין הבנאלי לגאוני – יש שם חפצים שהונחו ליד אחרים באופן מוזר או בלתי שגרתי ויש כאלה שעברו טרנספורמציה מלאה. התוצאה, ברוב המקרים, מעניינת במיוחד.מה שבטוח, זה אחד הבלוגים המקסימים בהם הגולשים בו הם הכותבים וספקי התוכן והרעיונות, ואם יש מושג שנקרא אינטראקטיביות, האתר הזה הוא ההסבר הכי טוב שלו.

אסתטיקה וטוב טעם: 2 מתוך 5 כי אסתטיקה ופינישים זה הדבר הפחות חשוב כאן. התוכן והרעיונות – הם החלק השווה באמת.

שימושיות: 6 מתוך 5 כי כל מהותו של הבלוג היא הגברת השימושיות של כל חפץ, או במילים אחרות – מולטי שימושיות.

ציון כללי: 5 מתוך 5 כי רעיונות לשיפור החיים שנמצאים בהישג יד הם תמיד מבורכים.