פנים של חייל: מה עושה השרות הצבאי לפני האדם?

1
מתוך We are the not Dead

“נכנס ילד, יצא גבר”, כך נוהגת הקלישאה ללהג את עצמה לדעת כשחייל משתחרר משירותו. אמירה זו נדמית היום אנכרוניסטית ומצדיקה את עצמה אל מול העובדה שלהתבגר בשירות הצבאי אינו בהכרח סימן למצב בריא. בגיל 21 או 22 צריכים להיות נערים ולא גברים.

Lalage Snow היא צלמת, עיתונאית ויוצרת סרטים בריטית (קליק לאתר) , בוגרת אוניברסיטת בריסטול בהיסטוריה עתיקה ואחר כך בפוטו-ג’ורנליזם. היא עבדה בשביל סוכנות הידיעות הצרפתית וגם כפרילאנס במזרח התיכון (חפשו את הפרויקט שלה ממבצע “עופרת יצוקה” אותו צילמה מהצד הפלסטיני המדמם), אירופה, אסיה עד שב-2010 עברה לקאבול, בירת אפגניסטן, שם עבדה כפרילאנסית עבור מגזינים ועיתונים מכל העולם ועבור אירגוני זכויות אדם וארגוני הצלה.

פרויקט של 8 חודשים שצילמה בקאבול נקרא We Are The Not Dead, והוא מצמרר במיוחד אבל גם מדגיש את חשיבותה של ההבעה האמנותית בצילום. סנואו צילמה חיילים בריטים שגויסו לשירות באפגניסטן, 3 פעמים – לפני גיוסם, תוך כדי השירות ובתומו (לפני מס’ חודשים העניקה סנואו ראיון לבלוג האמנות my modern met).

סטיבן גיבסון
רב”ט סטיבן גיבסון / מתוך: We are the not Dead
כריס מקרגור
טוראי כריס מקרגור / מתוך: We are the not Dead

הטריפטיכון (מנח של 3 תמונות נפרדות שמהווה יצירה שלמה) שנוצר משלוש התמונות, מעורר במידה רבה בעתה; העיניים של המצולמים, יותר מכל פרט אחר בפניהם, מספרות את סיפור הטרנספורמציה מהילד לגבר או נכון יותר, משלב התמימות לפיכחון. מתחת לתמונות הוסיפו החיילים את תחושותיהם בכל שלב בו צולמה התמונה. אם מישהו עדיין לא משוכנע שמלחמה זה רע, הראו לו את הפרויקט הזה. אולי זה ישכנע אותו.

פרייזר פריימן
טוראי פרייזר פריימן / מתוך: We are the not Dead
שון טננט
טוראי שון טננט / מתוך: We are the not Dead
דילן היוז
טוראי דילן היוז / מתוך: We are the not Dead
בן פארטר
טוראי בן פראטר / מתוך: We are the not Dead
בטי היצ'קוק
טוראית בטי היצ’קוק / מתוך: We are the not Dead
אלכסנדר מקברום
סגן אלכסנדר מקברום / מתוך: We are the not Dead

(פורסם לראשונה ב-feeder.co.il ב-9.2.14)